Kültür Ziyafeti ve Tarih Yolculuğu

Yazı Tipi
  • Daha Küçük Küçük Normal Büyük Daha Büyük
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
urfa_ilahiyat1 İ.Ü. İlahiyat Fakültesi Eilahiyat Kulübü’nce tertib edilen ve Urfa, Mardin ve Diyarbakır’ı kapsayan gezimiz Pertevniyal Lisesi'in önünde bizi bekleyen araca binmemiz ile başladı.
Akşamüzeri 4'te gerçekleşen kalkış ile İstanbul sınırlarından çıktık. Yolculuk gece boyunca sürdüğü için otobüste sessizlik hâkimdi. Uyuyanlar, uyumaya çalışanlar, uyuyamadığı için kendi kendine söylenenler… Evet, onlar bizlerdik, e-ilahiyat mensupları.

Sabah namazı ile güne başladık. Kahvaltımızı yaptık ve ilk durağımız olan Bilecik'e doğru ilerlemeye başladık. Fırat'a ulaştık. Nehrin geçtiği yeri şöyle bir izledik ki ne hoş manzaradır. Ama yol uzun, görülecek yer fazlaydı. Çok beklemeden otobüse binip yola devam ettik. Hızlı hareket etmek zorundaydık.

Soyları tükenmekte olan Kelaynak kuşlarını gördük ve rehber sayesinde daha yakından tanıdık onları. Ardından Urfa'ya ulaşıp, Halilurrahman Camii'nde öğle namazımızı eda ettik. Balıklı Göl'ün manevi atmosferine daldık, bir süre o enfes mekânı izledik. Hz. İbrahim'in doğduğu mağarayı ziyareti ihmal etmedik. Hepsi birbirinden urfa_ilahiyat2harika birbirinden maneviyatlı mekânlardı. Büyük haz duyarak oradan ayrıldık, bir sonraki durağımız olan Harran'a doğru yola çıktık.

Harran'da ilk görülecek yer, ilk üniversiteydi. Birçok bilim adamının, âlimin yetişmiş olduğu ilk üniversitenin kalıntılarını meraklı, heyecanlı gözlerle izledik. Ardından eski Harran evlerini, Urfa Kalesi'ni ve Urfango Çarşısı'nı aynı coşkuyla gezdik. Ve heyecanın tutulduğu yer: Göbekli Tepe. Yağmurun şiddeti, aracımızdaki aksilik ve korku dolu anlar… Detaylara inmeye gerek yok aslında maceralı ve eğlenceli anlardı bizim için. Çok şükür Rabbimiz korudu, buradayız.

Urfa gezimizi tamamladıktan sonra, cumartesi akşamı Mardin'e doğru hareket başladı. Gece Mardin sınırlarında konaklayıp pazar sabahı Mardin gezimize başladık. Kasımiye Medresesi, Zinciriye Medresesi, Daru’l-Za’feran Manastırı gibi çok etkileyici tarihi yerleri ziyaret ettik. Arkeolojik kazılarda çıkarılan malzemelerin sergilendiği bir müzeyi de ziyaret ettikten sonra Mor Gabriel Manastırı'na doğru yola çıktık. Mor Gabriel Manastırı ile bu şehre olan ilgimiz daha çok arttı. Rehberimizin o iştiyaklı anlatışı bizi adeta o zamana, olaylara ve mekâna canlı canlı şahit ettiriyordu. Birçok bilgi edinerek Mardin merkezden ayrıldık ve Midyat'a doğru yolculuğumuza devam ettik.

Midyat'ta oranın yöresel evlerini, çarşısını, çevresini ve daha birçok yeri gezme imkânı bulduk. Çok yorulmuş olsak da bu kadar güzelliğin arasında yorgunluğumuzu pek hissetmedik doğrusu.

Hasankeyf, urfa_ilahiyat3hocalarımızın biz öğrencilere sürpriz olarak ayarladıkları bir mekândı. Duyunca, mutluluğumuzun tarifi imkânsızdı. Hasankeyf, ciddi manada görünümü ile insanı etkileyen bir atmosfere sahip, harikulade bir mekândı. Çok az bir zamanımız olması hasebiyle fotoğraf çekinmek için zamanla adeta yarıştık. Manzaraya doyamadan tekrar otobüse binip Diyarbakır'a doğru tekrar yol almaya başladık ki bu hengâmenin arasında karnımız oldukça acıkmıştı. İlk olarak yemek yedik. Daha sonra, akşam olduğu için şehir turunu otobüsün içinde gerçekleştirdik. Rehber bizlere şehrin tarihini kısaca anlattı.

Diyarbakır sınırlarından çıkmıştık… İstanbul özlemi ile gezimizi sonlandırdık. Dönüş oldukça yorulmuş bir halde gerçekleşse de hepimizin yüzünde mutluluk vardı. Yaşadığımız tatlı bir yorgunluktu.

Bu geziyle birçok bilgi edinmiş, bir çok tarihi mekân gezmiş, arkadaşlıklarımızı geliştirmiş ve yeni arkadaşlıklar kurmuştuk. Kazandıklarımız yüzümüzde gülücük, aklımızda hoş hatırlar bıraktı. E-ilahiyat kulübüne teşekkürlerimizi sunuyoruz.