Anket

Kur'anda geçen "Yahudi ve Hristiyanları dost tutmayınız" ayeti nasıl anlaşılmalıdır? Onlarla iktisadÎ ve sosyal münasebetler içine girmek bu ayetin yasak sahasına girer mi?

evet girer
4 (19%)
kesinlikle girmez
17 (81%)

Toplam Oy Verenler: 20

Gönderen Konu: Kur'anda geçen "Yahudi ve Hristiyanları dost tutmayınız"  (Okunma sayısı 1461 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Muhamed_KS

  • Softa
  • *
  • İleti: 24
  • Puan 1
    • E-Posta
Buyrun ilahiyatçılar bu konu ile ilgili düşünceleriniz nelerdir....
isterseniz istediğiniz adam olursunuz...

Çevrimdışı melik_a

  • Müfîd
  • ****
  • İleti: 282
  • Puan 29
ben kesinlikle girmez oldugu dusuncesindeyim burdaki dost edinmeyiniz bahsiyle bence onlarin inanc boyutlari kasdedilmistir sonucta islamiyette Peygamberimiz(SAV)zamaninda ve diger donemlerde de hic bi zaman ehli kitaptan olanlar insanlarla iliski kesildigi gorulmemis sonucta benim dinimin ozune uygun bi durum oldugu muddetce yahudi ya da hiristiyanlarla munasebet kurmayi ters bulmuyorum. 
tomorrow is the first day of the rest of your life!!!

Çevrimdışı melik_a

  • Müfîd
  • ****
  • İleti: 282
  • Puan 29
toplam yedi oy gozukuyo nerde bu alti ulemanin ;) yorumu ben simdi kendimi burda garip hissettim  :-\ peki ben bu hayir kesinlikle girmez diyen kisilere sormak istiyorum o zaman ornegin su an da Turk hukumetinin USA ve Israil gibi ulkelerle iliskilerini nasil yorumlicaz?
sonucta bu ulkelerin Filistin'de,Irak'ta vb bircok muslumani katlettigi acikca ve belgeli islam dunyasina karsi bi savas ortada eger ayet-i kerimenin odak noktasi adaletse zaten adalet ortadan kalkmis bu durumda bizim konumumuz durusumus ne olmali?
tomorrow is the first day of the rest of your life!!!

Çevrimdışı ebrarnur

  • Müfîd
  • ****
  • İleti: 443
  • Puan 32
yettim yettim melike   :) bencede yasak sahasına girmez peygamberimiz zamanında medinede yahudilerle ticari ilişki içinde olduklarını düşünüyorum ben.hicretten sonra müslümanların oların işlerini engellediğine dair bir uygulama ya da onlarla münasabetlerde bulunmamama gibi bir eylem içinde olduklarını sanmıyorum. yani en azından ben şimdiye kadar böyle bir uygulamaya rastlamadım eger tersini bilen arkadaşlar varsa anlatsınlar tabi..

Çevrimdışı zozan

  • Talib
  • *
  • İleti: 10
  • Puan 0
bence de bir sorun yaratmaması lazım . özellikle de globalleşen günümüz dünyasında onlarla ilişki kurmadan büyük iş yapmanın imkanı yok . bunedenle de böyle bir uygulama biz müslümanlar olarak kendi ayaklarımıza kurşun sıkmaya benzer. sadece benım fikrim tabi
 ::)

Çevrimdışı simurgh

  • Müfîd
  • ****
  • İleti: 326
  • Puan 30
Bir konu hakkında tek bir ayet okunarak hüküm verildiği nerde görülmüş. ki bir de ilahiyat öğrencisinden bunu duymak daha vahim. mümtahine 8-10 ayetleri ne yapacağız o zaman. "fitne" filmini izlediyseniz o wilders denen adamın yaptığından farkı yok bunun. ayetin siyakı sibakı  nüzul sebebi ilgili ayetler fıkıh kaideleri hepsi düşünülerek hüküm verilir. ayetler böyle anket konusu yapılmamalıdır. kusura bakmayın tartışmak istiyorsanız yahudi hıristiyanlarla münasebetlerimiz diye bir konu açılıp orada görüşler paylaşılabilir. Kur'an bir anket hazırlama klavuzu değildir kanaatimce.

Çevrimdışı gülimser

  • Kadı
  • *
  • İleti: 278
  • Puan 12
1)mevlana hazretleri derki ne olursan ol gene gel
2)insanların iyileride olabilir kötüleride mesela müslüman bir esnafa ne kadar güvenirsiniz
3)dinin önemli olduğu kdr ne kdr imanımız var bence bu da özeleştiri mahiyetinde cevaplanmalı
4)karşımızdaki kitapehli belkide kuran ehli olacak ne malum
5)insanları dinlerine göre değirlendirmek yerine samimiyetlerine ve karakterlerin egöre değerlendirmeliyiz
6)diğer ehli kitap mensuplarını dost edinmeyinderken onlara zanlı gözü ile bakın denildiğini zannetmiyorum
7)misyonerlere karşı en güçlü silahımız ilim ve hoşgörüdür bence
8)ve son olarak aslında demek istediğim dost edinmeyin derken onların adetlerini edinmeyin manasında olabilir çünkü arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyim demişler eğer dostluğunuz imanınızı zedeliyorsa tabii ki de dostluğunuzu ve kendi eksiklerinizi sorgulamalısınız her şeyden önce Allah var.
 :)
İnsanların en hayırlısı, insanlara en faydalı olandır.

Gündem ve Güne Düşen Notlar Bölüm Yöneticisi

Çevrimdışı hiakbulut

  • Şeyhulislam
  • *****
  • İleti: 4929
  • Puan 507
  • Hi Akbulut!
    • E-Posta

Ayetin tabii kisosyal ilişki, komşuluk ticaret vs gibi hususları kastetmediği aşikar. Ne Hz. Peygamberin uygulamalarında ne de sonraki halifelerin, İslam devletlerin uygulamalarında böyle bir durum var.

İş dini ve siyasi manadadır. Başka bir ayette Allah (cc) onlara tabi olmadıkça Yahudi ve Hristiyanlar Senden hoşlanmayacaklar buyuruyor.
Dinde onlara uymak, İslam'ın ve Müslümanların aleyhine onlarla ittifak etmek, onları güçlendirmek caiz değildir. Ancak karşılıklı zaruri ilişkiler, ticari-siyasi anlaşmalar, tedafüi, tecavüzi ittifak caiz görülmüştür. (Medine ittifakı hatırlansın)
Müstemen hukuku var fıkıhta... Bunlar devletler nezdindedir.
Yoksahristiyan komşu ile komşuluk, alışveriş yapmak, ilişkiler kurmak (meşru halde) sorun değildir.


1)mevlana hazretleri derki ne olursan ol gene gel
Bu ünlü söz Mevlana'ya ait değildir. Mana olarak da "ne olursan ol gel ama burada herşeyi brak"tır

4)karşımızdaki kitapehli belkide kuran ehli olacak ne malum
güzel bir yaklaşım. zaten şahsi ilişkiler de problem yok. Onlara hayranlık duymuyorsan ;)

5)insanları dinlerine göre değirlendirmek yerine samimiyetlerine ve karakterlerin egöre değerlendirmeliyiz
Yok değerlendiririz. İki içkiciden birini döveriz birine dokunmayız ;) ya da domuz çiftliği olan birine ceza veririz birinden vergi alırız..
Neye göre?
dine göre... müslümansa cezayı yer mezkur şahıslar yoksa problem değil.
Evlilik de keza aynı.

6)diğer ehli kitap mensuplarını dost edinmeyinderken onlara zanlı gözü ile bakın denildiğini zannetmiyorum

Tabii ki onlar komşudur, arkadaştır, müttefiktir, ortaktır. Nihayetinde Allah'ın kuludur.
 Ecdad'ın deyimiyle "Vediatüllah"tır
Haberdar ululardan naklolunur,
Her Fir'avn'e bir Musa bulunur.


Bu Forumda Görev Almak İstiyorum Diyenler TIKLAYINIZ

Çevrimdışı gülimser

  • Kadı
  • *
  • İleti: 278
  • Puan 12
1)sözün mevlanaya ait olmadığını önce sizden öğrendim ama genede öğrendiğimi pekiştirim dedim aslında güzel söz mansı konusundada hklısınız ama mevlana yaratılanı severim yaratandan ötürü demiştir bu da bi hoşgörü(inş mevlanaya aittir yunus emre ve hz Aliye'de atfedilmekte çünkü:)) ama kimin dediğinden çok güzel bir söz olmasın daha çok önemsiyorum  4)çevremizi düzeltmeye kendi görüş açımızdan başlamalıyız eğer yeterince donanıma sahipsek kendimizden şüphemiz yoksa şahsi ilişkilerde ılımlı olmanın sakıncası yok sonuçta devletler bireylerden oluşur5)...bu konudaki kastım da toplum ilişkilerine yönelik yabancılara karşı ağır sözlerin toplumumuzda kullanıldığını hatırlatmak isterim ki o kdar doğal hale gelmişki artık insanlar kendi dinine mensup insanlara bile işlerine gelmeyen durumlarda kullanır olmuşlar , dinden taviz söz konusu olamaz bizim ülekemizde domuz çiftliği yasak isteyen kendi üleksine gider hoşgörüde bi yere kdrdır benim camime karşı o saygı gösteriyorsa bende onun kilisesine karşı sessizliğimi korurum sonuçta insanların özgür iradesine karşı saygılı olmalıyız sonuçta farklı dinlere mensup insanlar her zaman olacaktır onlara sataşmak yerine güzel dinimize ısınmaları için bir şeyler yapabiliriz sonuçta hiç kimse kendine hakaret eden birine karşı sen haklısın siz doğrusunuz demez dost(müslüman) kazanmak yerine neden düşman edinelim 6)tedbiri elden bırakmayın bu da ancak zengin bir ilimle güçlü bir imanla gerçekleşir sen falancısın aman bana yaklaşma demek yerine ilahiyatçılık görevini hatrımıza getirip ona göre yol çizmeliyiz
İnsanların en hayırlısı, insanlara en faydalı olandır.

Gündem ve Güne Düşen Notlar Bölüm Yöneticisi

Çevrimdışı Eldar

  • Softa
  • *
  • İleti: 30
  • Puan 4
    • E-Posta
efendim, bence konuyu "teolojik" bağlamından çıkarıp "sosyal ve ekonomik" bağlamda anlamak lazımdır. politikayi da zaten bu ikisi belirledigi icin onu ayrica zikretmedim.
konu oylesine karmasik ki bu konuda "su soyle olmali" demek olmuyor. bir tarafta pratikte yahudi ve hiristiyanlara musamaha ornekleri, diger tarafta taslarin agaclarin bile "antisemit" olmasiyla ilgili teori. o yuzden ayet ve hadisleri, ulul-emrin uygulamalarini toplam olarak ele almak lazim bu konuda bence. yani hedefi belirleyerek ona dogru yurumek. (ki bu hedef de belirlenmistir ayetlerde, ila-i kelimetullah kilip islami olculerde dunya duzenini kurmak.) bu yolda gerektiginde ittifaka da girersin, karsi da cikarsin. duruma gore yani. ve bu konuda islamin cokasirlik tarihi boyunca epeyce ornekler var. ayrica bir noktaya da dikkat cekmek istiyorum, islamin karsisinda "oteki" var, sadece yahudileri ve hiristiyanlari koymak hitap alanini daraltmak olur. hadiste deniyor ya "kufur tek millettir", o anlamda. tamam yahudiye hiristiyana ambargo uyguladin ama uzak dogu dinleri mensuplarini ne yapacaksin? tabii ki bunlarla da ayni durum soz konusu olmali islami perspektiften.

Çevrimdışı mihrap

  • Talib
  • *
  • İleti: 9
  • Puan 1
bende kesinlikle KURAN ın bir anket kılavuzu olmasına karsıyım....sadece bir ayetten yola cıkarak boyle bir uygulama yapılamaz..daha dogrusu yapılmamalı..cunku  KURAN herseyıyle bir bütündür bütün olarak ele alınmalıdır..

Çevrimdışı musluman

  • Müderris
  • *****
  • İleti: 653
  • Puan 126
  • ~ Yanan bir sîne ~
selâm..

Dînî hüküm olarak intac edecek olan şahsî kanaatlerin serdedildiği konularda 'anket' açmayı sağlıklı bulmadığımı söylemeliyim. Anketin hâkim sonucunu, doğru hüküm olarak mı algılayacağız?!?!..

Neden anket?!?..

Bu ve bu gibi konuların tartışma ortamına sokulması güzeldir; amma bunların, anket olmadan, sâdece tartışma üzerinden gerçekleştirilmesi yönünde düşünmekteyim âcizâne..

selâmetle..
‘Su gibi mütevâzi olup her zamân aşağıya akmak; amma en sert taşları bile oyarak!..’
                  
* * *

انَّ اللَّه أوْحَى إلَيَّ أنْ تَوَاضَعُوا - مسلم

 

Hızlı yanıt'ı kullanarak çabukça ileti gönderebilir, iletilerinizde gülümseme ve bbc kullanabilirsiniz.

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.
Kullanıcı Adı: E-Posta:
Doğrulama:
hicri takvimin ilk ayi hangisidir: