E-ilahiyat Forum

Fakülteler Özel => Vize ve Final Soruları => Diğer => Konya İlahiyat => Konuyu başlatan: ömer faruk - Aralık 08, 2006, 03:44:31 ÖS

Başlık: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: ömer faruk - Aralık 08, 2006, 03:44:31 ÖS
Mustafa Tavukçuoğlu – Özel öğretim yöntemleri (4. sınıflar, İDÖP, 2006-2007)
1- Öğretimde planlama nedir? Tarif ediniz. (15 p)
2- Öğretmenlik mesleğinin ana yeterlilik alanı içinde bulunan birimlerden ‘Öğrenciyi tanıma’ maddesinin alt başlıklarından on tanesini yazınız.(15 p)
3- Milli eğitim’in “Ruhî, ahlâki.. bakımdan dengeli ve sağlıklı eleman yetiştirmek..” maddesindeki “dengeli” kelimesini “Dini öğretim uygulaması” ile tartışınız. (20 p)
4- Öğretmenlik mesleğinin ana yeterlilik alanı içinde bulunan birimlerden “Öğretimi yapma” maddesinin alt başlıklarından on tanesini yazınız.(15 p)
5- Yıllık plan, ünite planı ve günlük plan kavramlarının tanımlarını yapınız. (15 p)
6- Öğretmenlik mesleğinin ana yeterlilik alanı içinde bulunan birimlerden “Öğretimde yönetme ile ilgili “olumsuz davranışı doğuran durumları iyileştirme” maddesine yönelik uygulama yaptığınız okulda yaptığınız bir gözlemi anlatınız. (20 p)
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: ömer faruk - Ocak 25, 2007, 05:02:08 ÖS

Özel Öğretim Yöntemleri – Mustafa Tavukçuoğlu (İDÖP, 4. sınıflar final)
1- Yapılandırmacı öğretim faaliyetlerinde dersi işleme ile ilgili beş temel maddeyi yazınız. (20 p) [Giriş etkinliği, Keşfetme, Açıklama, Derinleştirme,..]
2- Öğretmenlik mesleğinin ana yeterlilik alanlarını ana başlıklarıyla yazınız. (15 p)
3- Yapılandırmacı öğretmenin temel özelliklerinden beş tanesini yazınız. (15.p)
4- İnsan nedir? İnsanın dine olan ihtiyacı hakkında bilgi veriniz. (10 p)
5- Geleneksel görüş ile yapılandırmacı görüşün farklarını karşılaştırarak yazınız. (20 p)
6- Dinin Kültüre etkisi konusuna yönelik ders planını çizelge halinde gösteriniz. (25 p)
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: volkano - Nisan 16, 2010, 09:30:49 ÖS
2009-2010 İLAHİYAT 4-B/C DİN EĞİTİMİ (BAHAR VİZE)
1. Eğitim ve Terbiye kavramlarının tanımlarını yapınız
2. Ülkemizde Din Eğitimi Biliminin Doğuşunu Geciktiren Sebepler nelerdir? (9 madde)
3. Eğitimci ve psikologların din duygusunu görmezlikten gelmelerinin sebepleri nelerdir? (4 madde)
4. Davranış geliştirmek/değiştirmek için kişilerde aranan şartları örneklerle açıklayınız.
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: Okullu - Aralık 11, 2010, 12:35:24 ÖÖ
2010-2011 EGİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ VİZE:1 SORULARI DKAB 1.SINIF
1.Egitim programının ögelerini yazarak 1 cümle ile acıklayınız?
2.Türk egitim sisteminin yapısı hakkında kısaca bilgi veriniz?
3.Egitimin genel amaçlarından 2 maddeyi din egitimi ve ögretimi acısından acıklayınız?
4.Ferdin ve Toplum ihtiyaclarını din egitimi ve ögretimi acısından acıklayınız.
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: Okullu - Aralık 11, 2010, 12:37:06 ÖÖ
2010-2011 EGİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ VİZE:1 SORULARI DKAB 1.SINIF
1.Egitim programının ögelerini yazarak 1 cümle ile acıklayınız?
2.Türk egitim sisteminin yapısı hakkında kısaca bilgi veriniz?
3.Egitimin genel amaçlarından 2 maddeyi din egitimi ve ögretimi acısından acıklayınız?
4.Ferdin ve Toplum ihtiyaclarını din egitimi ve ögretimi acısından acıklayınız.
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: eyycan - Aralık 12, 2011, 10:06:02 ÖS
2.sınıf vize Dİn eğitimi 2010-2011

- din eğitimi, din eğitimi bilimi nedir, farkları?
-4-9 , 10-14 yaş grupları özellikleri?
din eğt. ülkemizde gecikme sebepleri?
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: eyycan - Ocak 16, 2012, 01:36:59 ÖS
2.sınıf final Dİn eğitimi 2011-2012

- din eğitimi, din eğitimi bilimi nedir, farkları?
- medreselerin gerileme sebepleri maddeler halinde ?
- din eğitimi programlarının fenemolojik modelini açıklayınız?
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: yusufasikusk - Nisan 22, 2012, 08:00:59 ÖS
2011-2012 İlahiyat Bahar Dönemi Din Eğitimi Vize Soruları Prof. Dr. Mustafa Tavukçuoğlu
1.   Eğitim ve terbiyenin tanımını yapınız.
2.   Eğitimcilerin ve psikologların din duygusunu görmezden gelmelerinin sebeplerini maddeler halinde yazınız.
3.   10-14 yaş dönemini anlatın bu dönemin belirgin özelliklerini yazın.
4.   4-9 yaş dönemini anlatın bu dönemin belirgin özelliklerini yazın.
5.   İnsan davranışlarının değiştirilebilmesi için eğitimcilerin göz önünde bulundurmaları gereken noktalar nelerdir örnekleriyle yazın.
6.   Din Eğitimi ve Din Eğitimi Bilimini tanımlayarak aradaki farkları yazınız.
Başlık: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU 2.SINIF VİZE SORULARI
Gönderen: HACER ÇİÇEK - Aralık 03, 2012, 05:31:36 ÖS
1.DİN EGİTİMİ VE DİN EGİTİMİ BİLİMİ NEDİR VE ARALARINDAKİ FARKLILIKLAR NELERDİR?
2.ÜLKEMİZDE DİN EGİTİMİ BİLİMİN DOGUSNU GECİKTIREN SEBEPLERİ MADDELER HALİNDE YAZINIZ?
3.GELİŞME ÇAGLARINDA 4-9 YAS GURUBUNUN ÖZELLİKLERİNİ YAZINIZ?
4.DAVRANIŞ OLUSTURMAK VE GELİŞTRMEKTEKİ OLGUNLUK MADDESİ NEDİR ORNEKLER VEREREK AÇIKLAYINIZ?
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: kübra okuyucu - Kasım 30, 2013, 07:30:43 ÖS
2013-2014 güz dönemi vize 2. sınıflar din eğitimi
1. medreselerin kuruluş sebepleri
2. eğitim ve terbiye kavramlarını açıklayın
3. aşırılığın tanımını ve boyutlarını yazınız
4.kişilik oluşturma ve geliştirmek için göz önünde bulundurulan noktalardan olgunluk maddesini örneklerle açıklayın
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: suveydaiderun - Kasım 30, 2013, 08:12:05 ÖS
   2.sınıf 1.dönem vize soruları
 
  1- Aşırılık nedir? Tüm boyutlarıyla dinde aşırılığı tartışınız
  2-Eğitim ve Terbiyenin tanımlarını yapınız
  3-Medreselerin kuruluş sebeplerini yazınız
  4-Davranış değişikliğinde olgunluk ilkesini örneklerle açıklayınız
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: Fatma Busra Selcuk - Kasım 27, 2015, 05:30:15 ÖS
2015-2016 Güz Dönemi 2. Sınıf Din Eğitimi Vize Soruları
1)Din, din eğitimi, talim, tedris, terbiye kavramlarını açıklayın (25p)
2)Cibril hadisindeki öğretim ilkelerini yazın. İlkeler bağlamında ihsan kavramını açıklayın (25p)
3)4-9 yaş döneminin ismini yazarak özelliklerini yazın. (25p)
4) Davranışı değiştirilecek kişideki olgunluk ne demektir örnek verin (25p)
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: Fatih Kazyağcı - Kasım 27, 2015, 08:49:42 ÖS
Din eğtimi 2.sınıf güz vizesi 2015 2016

Din eğitimi ,din,tedris,terbiye,talim kavramlarını açıklayınız

Cibril hadisini ôgretim ilkeleri acısından yazıp,ihsan kavramını buna göre acıklayın

4 9 yas arasını cagını isimlendirip özelliklerini belirtiniz ve örneklerle acıklayınız

Davranıs olusturmak veya degistirmek icin goz onunde bulundurulmasi gereken noktalardan  olguluk duzeyi hakkinda bilgi verin veya olgunlukla neyi kastediyor
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: afra.ulus - Kasım 28, 2015, 07:00:10 ÖS
2015 güz vize din egitimi sorulari
1) din eğitimi,terbiye,talim,tedris kelimelerini aciklayin
2)cibril hadisinden cikarilacak ilkeler nelerdir. İhlas kavramini bu ilkelerle aciklayin
3)4-9 yas ozellikleri nelerdir orneklerle acikla
4)davranis degistirmek icin gerekli "olgunluk duzeyi " ne demektir orneklerle acikla
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: turkoqlu42 - Kasım 12, 2016, 06:50:41 ÖS
2009-2010 İLAHİYAT 4-B/C DİN EĞİTİMİ (BAHAR VİZE)
1. Eğitim ve Terbiye kavramlarının tanımlarını yapınız
2. Ülkemizde Din Eğitimi Biliminin Doğuşunu Geciktiren Sebepler nelerdir? (9 madde)
3. Eğitimci ve psikologların din duygusunu görmezlikten gelmelerinin sebepleri nelerdir? (4 madde)
4. Davranış geliştirmek/değiştirmek için kişilerde aranan şartları örneklerle açıklayınız.

Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: faniyim42 - Kasım 13, 2016, 06:22:40 ÖS
DİN EĞİTİMİ 2.SİNİF VİZE SORULARİ
1-Din eğitimi ve din eğitimi bilimini tanımlayınız ve arasındaki farklari yaziniz?
2-Dinde aşırılık nedir tanımlayın ve dinde aşırılığın sonuçlarını örneklerle yazın?
3-İnsan,Din,Terbiye,İstidat,Kabiliyet nedir?
4-Din Eğitimi biliminin gecikmesinin sebepleri nedir,maddeler halinde yazınız?
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: faniyim42 - Kasım 14, 2016, 07:58:16 ÖS
2016 2.Sınıf Din Eğitimi Vize Soruları
1-İnsan,Din,İstidat,Terbiye,Kabiliyet kelimelerini açıklayınız?
2-Dinde aşırılık nedir ve sonuçları nelerdir örneklerle
açıklayın?
3-Din eğitimi biliminin gecikmesinin sebepleri nelerdir?
4-Din Eğitimi ve din eğitimi bilimini tanımlayın arasındaki farkı yazınız?
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: rabia11 - Kasım 14, 2016, 09:32:37 ÖS
2016-2017 2.SINIF DİN EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ VİZE SORULARI
1- Ülkemizde din eğitimi biliminin doğuşunu geciktiren sebepler
2- Din eğitimi ve din eğitimi bilimi arasındaki fark
3- Aşırlığın tanımını ve sonuçlarını örneklerle yazın
4- İnsan, din, terbiye, kabiliyet, istidat bu kelimeleri açıklayın
Bir soru daha vardı ama hatırlayamadım.
Başlık: Ynt: Prof Dr. Mustafa TAVUKÇUOĞLU
Gönderen: rabia11 - Nisan 14, 2019, 10:07:03 ÖS
2018-2019 4.sınıf bahar vize eğitim tarihi
1)Farabinin eğitim ve öğretim tanımını bir cümle yaz
2)ibni sinanin bilime verdiği önem
3) iccane nedir
4)ibrahim tongucun vakıf kurmasinda etkili olan hadis ve hadisin ismi
5)ibni sahnun makalesinin kitabinin ismi ve 5 başlık
6)ibni sinanin gelistirdigi yöntemin ismi
7)vakıf belgesinden 5 madde
8) eflatun ve aristo ile ibn sinanin cocuk egitimi konusunda görüşleri
9) eflatun ve aristo ile ibn sinanin meslek ve din egitimi konusundaki görüşleri
10)